Cestovanie na druhú...

Dvojičkovo.sk

prenašedeti.sk

Špecializovaný obchod na kočíky pre dvojičky teraz ponúka zľavu 5 % pri kúpe dvoch rovnakých produktov, viac informácií na webovej stránke www.prenasedeti.sk.

Cestovanie na druhú...

Attachments:
FileDescriptionFile sizeDownloads
Download this file (DVOJICKOVO-3-2014-dovolenka-s-dvojcatami-39-40.pdf)Dovolenka s dvojčatamiČlánok v PDF formáte z časopisu DVOJIČKOVO 3/2014 (str. 39 - 40)164 kB0

Na dovolenke s dvojčatamiMať dvojčatá.... pre niekoho nereálna predstava, pre niekoho šok, a pre nás, rodičov dvojčiat, realita... či krutá a či zábavná, to záleží od situácie a hlavne od toho, ako veľmi sme my rodičia, nad vecou...

Jednou z mnohých vecí, ktoré musíme riešiť, je cestovanie... je ťažšie zosúladiť dve deti, celú cestu podávať cumle, hračky, ktoré ony s radosťou malých „tyranov” vyhadzujú z autosedačiek a mama by mala mať ruky ako Saxana, aby všetko dosiahla z predného sedadla...

Jasné, dá sa sedieť aj medzi sedačkami, ale ďakujem, neprosím. Bohužiaľ, nemám miery Victorie Beckham, a tak to otáčanie na prednom sedadle mi aspoň trochu nahradí inak veľmi potrebné cvičenie na rotane :-).

Od starých rodičov sme vzdialení 70 km, tak naše dvojičky boli už odmala zvyknuté na 1 a pol hodinové cesty, ktoré zvládali viac-menej bez problémov – najskôr zaspali hneď ako sa auto pohlo, neskôr po 10 minútach, a ako rástli, predlžovali sa aj intervaly plaču v aute – zaspávali čoraz neskôr :-( .
Preto sme si zvyčajne cestu naplánovali na čas ich spánku a znova sme mohli cestovať v pokoji a aspoň v aute sa porozprávať bez vyrušovania.
Cestovanie ako také sme už zvládli, nastal čas na vyšší level – dovolenku, a nie hocijakú – rovno zahraničnú!

More, more a more – o tom začal snívať môj manžel, keď sme sa ako tak zžili s dvojčatami a absolvovali sme s nimi prvý, síce malý, ale predsa len výlet – ich prvé narodeniny sme oslávili na 3-dňovom pobyte na chate.

Keď už naše dvojčatá zdarne oslávili 2 a pol roka, a pomaly pomaličky sa blížil čas môjho nástupu do práce, aj mne sa zdalo, že ony, a hlavne my rodičia, sme pripravení a odhodlaní na prvú spoločnú morskú dovolenku.
Začali sme hľadať ubytovanie na internete – určili sme si základné priority, ktoré boli pre nás dôležité: miesto čo najbližšie, s piesočnatou plážou, nie rušné stredisko, ubytovanie s dvorom, aby sa deti mali kde vybehať, s čo najmenším počtom apartmánov – aby sme my neboli rušení mládežou, ale zase naopak, aby naše deti nerušili iných...

Nakoniec sme sa rozhodli pre ostrov Pag, malú dedinku Potočnica, zaplatili zálohu a o mesiac nato som zistila, že som tehotná. Ja vôbec nie som odvážny typ, moja prvá myšlienka bola – rušíme dovolenku. Ale keď prvý šok pominul, dohodli sme sa, že dovolenka sa zruší iba v tom prípade, ak nastanú komplikácie, inak ideme.
Celé tehotenstvo som zvládala výborne, takže v 24. t. t. sme sa vybrali na týždňovú dovolenku – smer Chorvátsko.

Cestovali sme spolu dve autá, dohodli sme si signál –  prezvonenie mobilom – a vyrazili sme. Začiatok cesty sme si naplánovali na čas, keď deti zvykli zaspávať –  večer o deviatej, deti sme v autosedačke prikryli osuškami a ony zaspali do 10 minút. Celú noc prespali úplne v pohode, hoci sa zobudili o pol piatej, keď sme mali prestávku na pumpe. Dali sme im čajík a išli sme ďalej... Cesta prebiehala rýchlo, len sme už museli častejšie zastavovať na WC, lebo zásadne nemohli ísť na WC obaja naraz – ale zase ja ako tehuľka som časté návštevy WC len uvítala.

Asi o ôsmej ráno sme dorazili na miesto, kde sa nastupuje na trajekt – a to už deti ako cestovanie nebrali – to už bola pre ne dovolenka – išli sme predsa na loď:-))). Pre ne už len tá cesta loďou bola veľkým zážitkom, vydržali čakať v rade áut skoro hodinu a pol.

Pobyt pri mori dopadol výborne – keďže sme dodržiavali režim, ktorý sme mali doma, deti sa ani nespálili a ani mne s mojím tehu bruškom nebolo ťažko.
K moru sme chodili dvakrát – od deviatej do pol jedenástej, potom domov, naobedovať sa a pospať si, no a okolo pol štvrtej znova k moru...

Dvojčatá pri moriV Chorvátsku na dovolenke

Naspäť na Slovensko sme cestovali cez deň – vyrazili sme ráno o siedmej a domov sme prišli večer o deviatej. Ale aj táto cesta prebiehala výborne – drobci spali asi dvakrát, robili sme časté prestávky, asi tak každú hodinu a pol, iba keď spali obaja, tak sme šli ďalej. Mali sme po ruke croissanty, vody, nejaké keksy atď.
Ako hračky mali so sebou v aute to, čo si kúpili na pamiatku v Chorvátsku – magnetky a ozdobné škatuľky s vlastnoručne nazbieranými kamienkami – s tým sa hrali celú cestu... a ako inak CD s rozprávkami a detskými pesničkami...

No a čo poradiť tým, ktorí sa chystajú na cesty za dovolenkou?

• Dohodnúť si vopred prestávky – kedy kto tankuje. My sme tankovali každý inak, a tak sme mali časté prestávky na benzínkach a doplatili sme potom na to dlhým čakaním na trajekt.
  • V kufri sme mali pribalený nočník – čakať s malými deťmi na verejné WC, s dlhými radmi, keď oni potrebujú cikať hneď:-)).
  • Mať poruke náhradné oblečenie a tenšiu bundičku – ochráni pred vetríkom pri prestávkach.
  • A nezabudnúť si doma dobrú náladu a pevné nervy:-)) .

Tohto roku sa chystáme na to isté miesto znova, už aj s malým bábätkom. Bude si to vyžadovať znova trošku viac organizácie, hlavne cesta bude zložitejšia, ale tešíme sa a hlavne dvojičky sa stále pýtajú, kedy pôjdeme „na more” :-).

ChorvátskoDovolenka s dvojčatami

Foto: autor

Autorke ďakujeme za príspevok aj pekné fotky. Napíšte nám svoje zážitky s dvojčatami, napríklad aj o tom ako ste spolu zvládli prvú dovolenku, prípadne rôzne tipy a postrehy na cestovanie s dvojčatami. Budeme sa tešiť na

Komentárov

Aďa
0 #2 DovolenkaAďa 2015-03-23 14:16
Dátum: 15.05.2010

Mimka, naozaj skvelý článok, budem sa tešiť na ďalšie. Tvoja skúsenosť a rady určite mnohým pomôžu. Inak deti zvládajú dovolenky a cestovanie úplne úžasne, niekedy lepšie ako my dospelí, vedia sa aj lepšie prispôsobiť. Prajem peknú dovolenku aj tento rok, aby vám vyšla a boli ste spokojní a oddýchnutí.
Citovať
Jaja
0 #1 CestovanieJaja 2015-03-23 14:15
Dátum: 14.05.2010

super clanok :)
my sme s nasimi teda pri mori este neboli, ale nasi su tiez zvyknuti cestovat autom, cestujeme casto a vela po slovensku a da sa to zvladnut :)
Citovať

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť

Viac článkov od tohto autora

Kto je online

Práve tu je 179 návštevníkov a žiadni členovia on-line

Súvisiace články

Copyright © 2018 Dvojičkovo.sk - Jedinečný sprievodca svetom dvojčiat a viacerčiat. Všetky práva vyhradené.
Joomla! je voľne šíriteľný softvér vydaný podľa GNU General Public License.

Copyright 2018  Dvojičkovo.sk - jedinečný sprievodca svetom dvojčiat a viacerčiat. Informácie na webovej stránke nenahrádzajú lekársku starostlivosť. V prípade potreby kontaktujte svojho lekára. Všetky práva vyhradené. Akýkoľvek obsah webovej stránky nesmie byť kopírovaný a používaný bez predchádzajúceho súhlasu prevádzkovateľa tejto stránky. Články majú len informačný charakter.

Designed by www.diablodesign.eu.

Webová stránka Dvojičkovo.sk používa cookies, čím vám uľahčí používanie a sprostredkuje vám informácie s prispôsobeným obsahom. Ďalším používaním webovej stránky vyjadrujete súhlas s používaním cookies. Podrobnejšie informácie sa dozviete po kliknutí na "Viac o cookies". Viac o cookies